Dan efter dan efter dopparedan!

Puh! Äntligen börjar livet gå lite tillbaka mot det normala igen.. Jag har varit väldigt dålig på att blogga på senaste tiden. *fy skäms* men ibland vill man lägga tiden på andra saker än händerna på ett tangentbord och skirva av sig till kanske tre personer.. (inte så många som läser min blogg)

Julen har varit bra, den skönaste julen på åratal! Jag har inte haft någon ångest på självaste julafton eller dagarna innan! Bara lite när syrran och jag skulle in på stan och julhandla i början på december, haha, men lite ska jag väl få eftersom jag i vanliga fall bara brukar sitta inne och häcka i juletider.. Julen firades på förmiddagen med Peter hos mamma och Björn där det gav klappar i form av handdukar till hemmets alla rum, så nu kommer vi aldrig vara blöta mera, nesseräs, en väl behövlig sådan! Mobil laddare till bilen, termometer, Björn Gustavssons DVD, ljus och en oumbärlig almenacka! Mitt liv planeras dag för dag ;) Sen blev det något så juligt i matväg som tacos, tur att man har en mamma som tänker att man ju faktiskt åker och äter julmat senare på dagen med, lite tråkigt med samma mat typ tre dagar i rad samma måltid.


Sen in till stan och farmor och farfar, lämnade av alla "barn" innan också. Sen for Sofie och jag till dom. Började med Kalle såklart ;) Men jag börjar faktiskt tröttna, en stor applåd till alla dom som lyckas sitta och kolla på Kalle efter typ 50 år och fortfarande tycker det är lika bra...! *klapp klapp* Sedan blev det lite mat, var verkligen mätt efter tacosen hos mamma så det vart inte mycket mat men det slank ner. Mest godis i magen dock efter dagen tror jag. Sen paketöppning där, fick massa bra saker. En brandvarnare (som vi förövrigt inte har någon i lägenheter, dålig stil) en halsduk, vantar, en mountin horse väst, trisslott utan vinst, en fin pepparkaks-duks-"grej" att hänga på väggen, matlådor, bakplåtspapper, sen fick jag även en skrivare så jag äntligen kan skriva ut ansökningar och skicka runt så nu vet ni vad jag gör på jul ledigheten! Sen blev det ju även lite pengar som kommer väl till pass just denhär månaden. Usch, "betalade" räkningar nyss, inte roligt! :( Extra mycket denhär månaden med, medlemsavgifter, julklappar på fakturor och dyra mobil och internet räkningar. Dessutom ska bilen besiktas med men jag tror det blir senare på året. Har ju en två så jag har till april på mig, har en tid i februari nu.

Men nu ska jag verkligen hoppa i kojs för imorgon väntar arbete i stallet. Morgon, lunch och em fodring. Plus lite Figaro mys. Sen ska jag nog hinna med att åka och kolla på pappa när han spelar bowling på kvällen med.

Natti natti

over and out
Maria

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas allt är bra med dig och att du hade ett bra nyårs ;)

2009-01-02 @ 21:00:18
URL: http://jolieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0