091215

hurtig + vaccinering (y)

Igår kväll ställde vi äntligen klockradion! Helt underbart imorse att vakna till orden "snökaos" "bilar i diket" "tio cm snö här" och inte minst "snön kommer säker ligga kvar i minst en vecka". Varför vaknar man inte till radion oftare? :) Upp kom vi tillslut allafall, åt snabb frukost och slängde på oss kläderna, ner till bilen och körde henkan till skolan när jag ändå skulle ut och åka. Mot affären och handlade för sista slantarna innan jul nu.. så lite mat till kan det bli, det är kanon. Sen hem och lasta in maten och lastade in Sune i buren och åkte till veterinären och vaccinerade honom. Så nu är det gjort för i år också, bara husse och matte kvar ;) men det blir nog på torsdag kväll eventuellt fredag.

Sen efter vaccineringen blev det till att åka och parkera bilen lååångt bort, det är rätt illa att bo mitt i stan och inte ha någon parkering.. det som är parkering just nu är utanför stan så det är ju en bit att gå om det skulle vara panik att åka bil.. men jag tror jag har en parkering på gång vid campus, dom som är här i huset är redan upptagna allihopa!

Annars har jag varit och lämnat in lite papper idag och sen bakat kladdkaka eftersom det är kladdkakans dag! och lagat god mat, kassler och ris. Så nu finns det gott om matlåda till oss också, det är kanon! Men mindre kanon är att det finns rätt mycket disk till mig nu..

Om en stund, eller när som helst, ringer pappa och då ska jag slänga på mig kläder och börja gå mot bilen och sedan ska vi åka och hämta våran soffa! :D Ska bli skapligt skönt att sitta i en soffa och kolla på film istället för våra sängar.


Btw; mitt hår är helt underbart just nu, I love my hair on the winter! :)

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0