091224 julafton

god jul

vaknade upp första gången ensamen.. helt ok.. bara det inte blir för många gånger, vill ju gärna vakna upp bredvid en Henrik, hihi. :) Men men, började dagen med att se sista avsnittet av julkalendern, slutade väl sådär.. men allt föll på plats som det ska i slutet. Efter det blev det en dusch och slänga på sig lite kläder. Sen bar det av till farmor och farfar, där vi tillbringade förmiddagen. Fick många bra saker, bakplåtshållare, underlägg till bordet, schampon, presentkort, filtar, parfym, necessär, och självklart lite bestick, handdukar och en fin servetthållare :)

Efter det åkte vi och hämta upp Ludde och drog till mamma och Björn. Där blev det Kalle, vilket faktiskt va sådär i år.. och Ludde upptäckte till sin stora fasa att "det här såg vi ju förra året" -ja Ludde det är samma program varje år det är en tradition. "amen va tråkigt". haha.. Sen vart det väntan på de sista insläntrarna och sedan paketöppning nr.2. Det blev lite mer presentkort och pengar, handsalva, fotsalva, bakdukar och en väggeldstad för oss lägenhetsboende som vill ha en öppen spis men inte har en skorsten. Efter det spelade Ludde och jag Fifa 10 och sen blev det mat och lite snabbt "med andra ord". Sen blev det räserfart hem och hämta Asta, för mina planer till imorgon än ändrade.. jobb på morgonen.

Kort och gott har dagen varit kanon. Jag saknar bara en sak, men annars har den varit kanon. Nu ska jag göra frukost till imorgon och sen gå och lägga mig.. vill bara att det ska bli tisdag någon gång. Vill inte lägga mig och sova ensam flera dagar, två kan gå, men åtta? Tur att Sune är så go som han är, precis som husse sin :)

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0