bad me, bad me

jag som lovade en uppdatering... den kom ju aldrig. Som vanligt när det gäller mig med andra ord.. Jag tar en i snabbformat!

Fredag
Vi spenderade kvällen med Henke och Disa, pizza kväll på trappan, nej det va visst sittning vi drar till Oliver tvist istället. Så jag fick träna lite inför ryttargalan med, fan alltså. jag får ångest överallt nu, skit jobbigt. Varför just nu? Kom igen i påsk eller ngt. Jag sat allafall kvar och jag åt upp hela min pizza! Fick det lite jobbigare inne på Konsum sen men fan alltså. Jag ska besegra skiten!

Lördag
Vi vaknade relativt tidigt för att vara oss och begav oss med Disa och Henke till Linköping och Cloetta och sen även till Ikano och Biltema. Shoppade loss för en gångs skull och det va faktiskt ett bra tag sedan så det va kul! Jag köpta en ny bilstereo så nu ska slutsteget kopplas in :D ett par nya byxor på Gina, och massa saker till min bil på Biltema olja och sånt tråkigt men välbehövligt. På IKEA blev det ny lampa i hallen, nya gardiner till vardagsrummet eftersom julen ska ut nu och lite smått och gått. Hittade som vanligt inte det jag sökta på Hööks.. Så det får bli en annan gång. Hemåt och släppa av alla hemma hos Henke och sedan åka hem och ladda om. På kvällen blev det mamma och Björn för lite middag med morbror Anders. Trevligt där.

Söndag
Fick telefonsamtal lördag kväll om jag kunde ta stallet morgon-em idag, så vist kunde jag väl det, säger ju inte nej till lite pengar och stallvistelse även om det tar emot att gå upp klockan sex en söndag.. Upp och hoppa alla fall, hämtade upp Felicia vid kockens och begav oss upp. Alt gick som smort nästan som gå några tjuriga lektions hästar som inte gillade idéen med att gå ut i hagen. Vi släppte in hästarna vid halv tolv så vi skulle hinna rida själva innan privatisarna skulle in. Hämtade in våra egna och fick reda på att ridhuset var bokat från halv ett! Hejja oss, stressade som fan så jag orkade inte rida sen, red kanske en kvart. Så då var jag skapligt sur, plus att jag sen såg att dom hade egentligen bara bokat lilla delen!  Men men, så kan det vara.. Åkte hem och slängde mig in i duschen och tog med mig mamma på uppdrag och handling. Det gick bra, sen orkade jag verkligen inte göra något annat än att bara sitta och kolla på TV hela kvällen. Helt sönder stressad efter den här helgen. Skönt med vecka igen, lugn och skön vecka ;)

Måndag
Lång sovmorgon till halv tio, skickade ut peter att flytta på bilen. Gick upp och fick frukost serverad, det gillar vi. :) Sen bar det av till Willy's för storhandling. Även där infann sig denna underbara panik ångest *hata* men till slut gick jag där utan tuggummi (min lösning på problemet) och utan att ha gått ut en enda gång! Packade in i bilen och körde peter till henke. Packade in trots vissa problem med parkering ur bilen och plockade i ordning i skafferi, frys och kylskåp så allt fick plats. Värmde en fiskgratäng satte mig vid datorn och nörda lite som nu, och sen gick och jobba. En helt perfekt dag nästan. Dessutom var det både handboll och idrottsgala på tv igår. Hejja Sverige alltså, vilket jävla bra målvakt och Doder han va ju också helt suverän. Vart lite besviken att inte Rolf-Göran eller Jacobsson vann Jerringpriset men Kalla var också värd det!

Sådär, nu har ni fått den lovade uppdateringen! Nu ska jag gå in och duscha och sen blir det att fixa lite med US hemsida och skriva en lapp till hoppningen. Sen kanske man ska äta frukost snart med?  Haha. Kanske det..

Over And Out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0