måndag

en jäkla sit dag rent ut sagt!

Börjar trotts allt att summera helgen, som har varit bra på de flesta sätt förutom att jag har lyckats köpa fel grunka på H&M. Jag har ju aldrig varit speciellt mån om mitt utseende, smink, smörja, masker osv jag har bara det jag behöver och kan inte så mycket om det dessutom.. Så jag for in på HM och skulle ha peeling till törnrosa på torsdag.. man skulle tydligen peela kroppen innan så det fasnar bättre, jaja. Jag gick där i lite smått panik och tänkte konstant på utgången.. hittade alla fall hyllan med krämer och tillslut också peeling, 59:- men sen stod det en flaska bredvid som var dubbelt så stor, kostade 39:- plus att det va 30% rabatt på den så alltså bara 27:- då tar man ju självklart den för typ halva priset mot det andra och får dubbelt så mycket.. Betalade och frid och fröjd. Sen när jag skulle visa mitt fynd för Peter på kvällen upptäcker jag att jag har köpt en vanlig jädra lotion.. Det stod faktiskt på hyllan att det var en peeling, och jag kan ju inte lämna tillbaka eftersom det var rabatt på den. Hejja Maria...

Söndag hade jag stallet morgon + lunch, tog det i min takt och stressade inte då jag hade gjort det hela fredag och lördag.. men det va tydligen inte bra för jag var FÖR seg.. så jag fick lite klagade över mig så jag gjorde bara allt till typ hälften och drog. Hade ingen lust att vara noggrann då.. Bakade ut från parkeringen och hörde hur det small i bilen men inget som syntes så jag drog på min höga bas som jag för övrigt älskar och åkte iväg. Vid Marihovskorset var jag tvungen att stanna eftersom hela bilen i princip skakade när jag körde över 80 km/h, tänkte punka, shit jag som aldrig har bytt ett däck förut hur ska det här gå, haha. Men ingen punka, så jag ringde runt lite och åkte sedan in till farfar så han fick köra en tur med den. Hittade inget direkt, så vi bestämde att vi skulle åka in på BIVA och lyfta upp den och se vad det kunde vara, troligtvis inget allvarligt.
Åkte hem och gjorde lite nytta, diskade allt vi har i porslins väg tror jag. Äckliga händer efteråt kan jag lova! Dammade överallt, plockade undan och sedan satt vi även upp våra nya gardiner. Jättefint :)

Måndag så, ännu en orolig natt, vaken många gånger och snurrade runt.. Men vaknade tillslut vid 10. Gick upp och gjorde mig i ordning, läste tidningen och åt frukost i köket faktiskt. Det ni! Sen åkte jag och hämtade farfar, och körde på motorvägen för att visa på hur bilen betedde sig, och mycket riktigt så visade den upp sig från sin sämsta sida.. "Vikterna är ojämna i däcken." Jaha, så det kanske var en vikt då som har lossnat när det small till så där när jag backade ut från stallet igår. Men vi körde alla fall upp den i en lyft och konstaterade att det inte alls vara några fel på vikterna... En frambalk är av :( Fatta, min fina "PRUtt mobil" är trasig, så det var det som small. Mindre roligt eftersom den tydligen var lagad på andra sidan tidigare och det inte stod något om det i besiktningspapperna. Så nu får jag inte köra den någonstans. Tur jag har nära till jobbet. Får låna farmor och farfars bil på onsdag alla fall.

Nu ska jag ta och gråta klart och skärpa till mig lite för ikväll är det handledarkurs på trafikskolan, så då måste jag vara trevlig, går inte att vara knäpp och yra då inte.

Imorgon ska jag försöka ta mig till linköping och hälsa på syrran på sjukan. Slå henne på guitar hero så det bara sjunger om det!

Over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0