090622

tre dagar kvar till lön


Jo så sant som det är sagt, och vädret kan inte bli bättre! Hela dagen igår spenderades ute. Till en början vid sju snåret tog jag med Peter till stallet, eller han mig eftersom han stog för skjuts och fordon ; ) Va där till ca nio, halv tio. Åkte hem och slängde mig på gräsmattan och njöt. SÅ SKÖNT! Somnade nog flera gånger. Sen in och äta, kolla lite på TV och sen drog vi till Halvars. Träffade Soffy och Tobias på vägen med så dom följde på till glassen. Efter det gick vi till ICA strömmen och tog vägen utmed stömmen hem, så fint och mysigt där! Väl hemkommna kollade vi lite på DH so mvi har massat för många avsnitt av! Sen kom allafall Henke äntligen hem med Asta igen ;) VI drog till tennisklubben och sen hem till mamma och grilla. Det är en riktig sommardag det!

Idag har jag än så länge hunnit med stallet och ridning, fyllde hela tunnan med vatten så jag hann inte riktigt med att smöja som jag hade tänkt men får bli en annan dag det. Ridningen gick allafall superbra och det var länge sedan det! Härligt det med. Sen fick jag en helt underbart samtal så nu har jag lite jobb i sommar igen. Skönt det, perfekta tider också. Senare ikväll ska vi gå över gatan och köpa ett nytt skrivbord för det som vi har just nu är på tok för stort för det här lilla rummet. Så det ska bli skönt med ett nytt bort så vi kan få lite ordning!

Nu blir det som vanligt en dusch och lite jobb som väntar. Slappt idag dock inga handledare eller linkande så det ska nog alltid lösa sig det här! Och på torsdag är det ju som sagt löning som väntar så det är ju bara en helt underbart slapp och skön vecka med massa fin fint väder! Onsdag-Torsdag-Fredag hittar ni mig på gräsmattan!

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0