090630

sista dagen i mitt gamla liv?

Usch, sitter här i datastolen och funderar.. Va dålig jag är egentligen. Jag gör verkligen inget för att få mitt liv att bli bättre? Inte lägger jag ner tid på att leta jobb som jag ska, eller att kanske plugga under tiden istället för att sitta hemma. Jag jobbar inte på mina relationer, varken till vänner eller nu då, mina sambosar. Jag orkar inte lägga ner tid i stallet längre när jag känner att jag inte får något tillbaka. Jag verkar helt enkelt bara rulla fram i någon medelmåttig fart och bara hålla lågan uppe. Jag vill hitta något som gör att jag tänder till igen. Som gör att jag får den där kicken att vilja jobba på mina relationer, vilja kämpa för ridningen och hästarna, vilja komma ut och träffa folk, vilja ha ett jobb oavsett vad det egentligen är för ett jobb bara kamraterna är bra. Måste säga att jag har på senare åren "hittat/träffat" en människa som gör så mycket gott för alla. Som verkar ha det så skönt i sitt liv, alltid glad, positiv mot allt och alla. Hejar alltid på och klagar aldrig. Hur kan man vara så? Så himla underbart snäll och go mot alla, så vill jag bli! Och ha en mening med allt varje dag. Åh, jag vill verkligen ändras, men hur ska det gå?

Sista september kommer bara fortare och fortare, igår blev jag nästan gråtfärdig när jag tänker på det. Inget jobb, ingen studentplats, jag har inget rätt till vare sig bidrag från kommun eller ams på ngt sätt. Hur har dom tänkt att man ska leva? Hur ska man kunna försörja sig. det enda svaret jag får när jag ska söka bidrag är; "Du bor med studenter, då har ni gjort ett val, då får studenten försörja er" Men hallå? En students "lön" är 8000:- i månaden? Då lever man väl under existens minimun? Snart blir jag helt galen. Blir snuvad på alla jobb jag ser. Om dom bara tog dit mig och jag fick prov jobba skulle dom säkert ta mig med en gång. Men hur säger man det till arbetsgivarna? Nae livet är inte lätt för oss 80-talister. Jag längtar ut. jag vill inte sitta här inne i den här borgen i hela mitt liv. Bort från lägenhet och in i arbetslivet! Så nu har jag lite inspiration nu ska jag skriva CV och brev till fingrarna och tangentbordet glöder!

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0