090310

hemskt slut på helgen och början på veckan

Fredag va rätt körig, haha. Jag var och klippte mig hos Mia, blev jättebra och det är så skönt med lite uppklippt. Volym I like. Sen blev det MAX med pappa sen körde vi iväg till etuna och hämtade hem pappas nya bil. Sen åkte vi hem och lämnade farfars bil, pappa lämnade mig hemma och jag körde vidare till JET och sen stallet. Red snabbt och fixade inför CR, harvade ridhuset med den stora harven, det ni! Sen knoppade jag och fixade så mycket jag kunde med massa pälsglans i händerna. Hem och sov och ladda om batterierna inför lördagen.

Började tidigt, halv sju vaknade jag av mig själv? Gick allafall upp och åt frukost, och åkte till stallet. Allt gick bra. Figaro var jättefin på framridningen efter de första 10 min ; )  Blev taggad in på banan och det kändes rätt bra när jag red och jag var nöjd. Fick 61,03 % så jag vet inte, jag var nöjd efter ritten, men hon klagade på stelhet i bettet och dålig aktion bakifrån. Men jag var nöjd innan jag fick se poängen så jag hänger inte upp mig allt för mycket på omdömmet. Sedan blev det snabbt hem och göra iordning sen på kalas. Sofie fyllde 18 så det vart lite smörgåstårta där och fika på det : ) Sedan snabbt hem och byta om till utgång! Hugos som gällde. Vi laddade upp med Singstar och melo. Det va kul, jag är allafall ingen Singstar. Hugo senare då, helt sjukt segt. Dålig musik, lite segt med folk först med. Men nae, ingen höjdarkväll... Det får vi ta igen!

Söndag vaknade rätt skapligt och hade lite skön pratstund med kakan i sängen innan vi gick upp. segade runt hemma, kolla på tv och så. Sen kom Sofie och LF med en ny tv. Så nu har vi lite större tv här inne. Skönt. Inget fel på den än allafall, då det tydligen varit fel på den förut, var därför jag fick den... ; ) Sen bar det allafall av till stallet. Började bra, fixade lite i kansliet och sen åkte Eric och jag ner och köpte kebab på Braskens, upp och snacka lite skit och sen kollade jag på hoppträningen. Sen tog jag tag i stallet. Ville vara klar rätt tidgt så jag kunde kolla på nya Wipe out på femman. Allt blev bra och hästarna fick mat vid åtta och jag var klart vi halv nio. Backade ut från parkeringen och fick en läskig känsla så jag drog iväg ett SMS till Peter om att jag var påväg hem. Minuten senare står jag med krockad bil 500 meter från stallet och bara ser allt falla. VARFÖR MERA SKIT?! Jag vet inte vem som bestämmer över allt som händer alla men kan du inte göra något bra för mig snart? Så nu är min bil helt jävla skrot och bara står här ute med ett snöre som håller up framvagn och allt från marken. :( fuck på allt!

Måndag blev skadeanmälan och vårdcentralen. Det resulterade i bråk, och muskelspänningar. Härligt. och min bil är skrot! Dessutom har peter och jag insett att vi inte kan bo här längre. När ska allt ta slut? Så just nu går vi på de sista batterierna. Ingen som har något roligt att dela med sig av?

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0