100213

löördag, ledig lördag! :)

Yes yes, klockan ringde halv sex imorse.. det var så skönt att få trycka på "stäng av" istället för "snooze"!  Så jag somnade om med gott samvete och vaknade upp halv nio istället. Gick upp kollade på TV, hur länge sedan var det inte som man gick upp i soffan och satte sig under en filt för att kolla på barnprogram? :)


skrot el salu objekt snart :(


Sen vart det frukost, OS invigningen på TV i efterhand såklart, sen en snabb dusch och sen mot Asta. Skulle byta bil med farmor och farfar som jag ska skjutsa lite på idag/natt. Men eftersom Asta inte är som hon ska så startar hon självklart inte. Så det blir till att byta batteri IGEN! och så fick jag mig en liten promenad på köpet med. Men i den gula jackan var det inga problem. Skönt, nu byter jag jacka i stallet!

Efter det begav jag mig mot Linköping för att hämta upp Soffy. Fy fan vilket väglag! Hua, säger jag bara.. 80/90 på motorvägen höll jag.. Soffy körde dock 110 när vi åkte hem men då var vägen mera plogad. Henkan och Peter blev lite sena till tennisen men det fick gå ändå.. Dom spela ju mot varandra så det var ju ingen tid att passa direkt.. ;)

Hemma bekantade sig djuren med varandra och det gick bra. Ingen brydde sig väl direkt om den andra förutom Sune som tycke det var hur intressant som helst men en "kissekatt" i huset.

Nu har vi ätit mat och sitter mest och väntar på att tiden ska gå så det blir TV kväll någon gång! Melodifestival, OS kronorna ska spela och sen är det Skidskytte damernas sprint, även det OS. Kul kväll :) Max kommer hit sen så blir det eventuellt till att köpa pizza. Henkan och jag ska nog dela på en allafall, eftersom vi nyss åt mat.

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0