090112

back to normal

ja då var vi tillbaka i gamla banor igen. Skolan imorse och smidiga Maria lyckades ligga kvar i sängen liite för länge.. Kom dock bara fem minuter sent, men illa första dagen ;) Vi gick igenom vårat schema vilket är väldigt slappt. Nu första tiden, två lektioner i veckan och sen tre fast fotfarande bara två dagar! Kanon skön skola! :) Sen praktik i sex veckor så nu måste jag hitta en praktikplats bara.. haha.

Efter skolan gick Frida och jag förbi Infoteket och kollade upp lite kurser eftersom det bara är skola två dgr/vecka. Så jag ska troligtvis läsa Eng B på distans så jag kan söka lärare sen till hösten. :) Men vi ska tillbaka på torsdag och fylla i ansökningar då man va tvungen att ha betyg och personbevis m.m. för att kunna söka. Hem och laga mat, potatismos och falukorv, kanongott! Sen tog sängen mig i sin famn. Blev en och en halv timme idag med.. hur kan jag sova så mycket på dagen och sen också sova på natten? haha, jag är otrolig!

Mot friskis för årets första träningspass.. det märktes att jag inte har tränat på sju veckor! Helt slut och jag har aldrig druckit så mycket vatten? Var väl för att tröjan var så varm.. Nu ska jag lägga upp ett schema för min träning coh försöka hålla mig till det så gott som det bara går. Henrik ska allafall vara med och springa, det gillar vi!

Efter friskis skulle vi åka till Linköping och vaccinera Henrik men efter en massa strul blev vi lite sena, sprang till bilen men när vi skulle tanka så gav vi upp.. Man hinner inte till Linköping, hitta rätt på sjukhuset och sen vänta i kö + 30 min efter på en timme.. Så vi gav upp Linköping. Istället åkte vi till McDonald's och Maxihuset, jag köpte en kläning på Gina.

Imorgon blir det att jaga praktikplats, gå till bibban och leta böcker på Uppland och INTE SOVA MIDDAG!

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0