100103 nytt år

nya möjligheter

Jajamen, slutade och började året i Uppsala. Det är så himla trevligt att vara där uppe, vet inte om det är som Henrik säger att alla låter gnälliga här nere, men det känns som om att alla som är där uppe är så himla glada, trevligt, öppna och snälla hela tiden. Det går inte att komma undan att man längtar lite dit ibland :)

Åkte upp på tisdagen och det gick galant. Va lite tråkigt att åka så långt själv, har aldrig åkt så långt själv tidigare. Men upp kom jag, hämtade upp Henkan hos frisören och åkte hem till "mamma". Det va underbart att se honom igen, hua, en hel vecka utan sin älskling, hur klarar man långdistans förhållanden? Sen hade vai det trevligt och bowlade, spelade kort, kolla på fotboll såklart, film m.m. Nyår tillbringades hos Johan och det va trevligt, men jag säger bara en sak. BJUD ALDRIG MIG PÅ MER ÄN TVÅ GLAS VIN! Fram till tolv va jag inte direkt full.. efter halv ett. kommer inte ihåg så mycket. Mådde illa stod på balkongen i ca 1,5 timme och ångesta. Vin är inget för mig.. så ledsen att det blev som det blev.. men det va kul fram till balkongen. ;D Följade dag var vi på mat hos "mormor", stek stog på menyn, fy fan va gott. Jag önskar min mage inte hade sagt åt mig att äta så lite, det var så gott!! Sen hem till "pappa" och äta mera mat, spela kort och kolla på bonde. Sova tidigt (y) upp runt nio. Åkte hem tio.

Vägen hem va det jobbigaste i bilväg jag någonsin varit med om. Två minuter efter vi har lämnat Uppsala står det still på vägen, en krock med ca 6 bilar, på fel sidan vägen, ihop knöglade, felvända, ae fy fan va jag mådde dåligt då, och då hade vi tre timmar kvar i bilen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6371820.ab Bara att åka vidare.. vi lyckades åka förbi hela fyra olyckor på vägen hem, i sthlm hade dom tom stängt av E4.. ca 70 km/h hela vägen hem, antispinn lampan lös rätt ofta. Fy va hemskt det va!

Väl hemma, efter att ha fyllt upp kylen, städat och hämtat hem Sune kollade vi på andra filmen i serien som jag inte kommer på just nu men Flickan som lekte med elden allafall. Jag fick verkligen ångest över att vi va så nära att vara med i den där olyckan att jag knappt kunde kolla på filmen i slutet. Vi fick avsluta kvällen med lite roligare film, I en annan del av köping.

Vaknade även sedan mitt i natten och va helt klar vaken, låg och oroade mig och kände på mig att något var fel, det är så hemskt att vakna och känna så, jag tvingade upp henkan att kolla om dörren var låst, byta sida och vara vaken tills jag somnade. Stackarn, tur han tycker om mig så ;) Somande tillslut och vaknade nu på morgonen igen. Skönt!

Ska börja plocka iordning här hemma snart, Henrik är och tränar tennis inför KM imorgon. Sen när han kommer hem ska julklapparna upp på väggarna är det tänkt. Fick fina paket av henkan med :) Halsband, armband, Frank Dandy och strumpor så jag kan ha lika färger om dagarna ;) I'm crazy about this boy <3

Nej nu blev det ett långt inlägg, tråkigt också, men nu är ni lite mera uppdaterade på mig af.. Mot disk tvättstuga och sortering, vardagen är tillbaka!


over and out
Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0