100119

Henrik har namnsdag

Tisdag och våreterminens första riktiga skoldag. Har redan gått i skolan en vecka men bara haft egen arbetstid. Men jag har utnyttjat den lite i allafall så det är bra. :)

Igår var det som sagt sex månaders firande här hemma. Maria stog för maten som faktiskt var riktigt god :) Blev lite presenter och en god efterrätt också. Dom planer vi hade sen gick lite i krash. Blev ingen romantisk film, istället blev det idrottsgalan på SVT.. haha. Men vi räddade det med lite mysig prat och en lugn kväll.

Idag har min älskling namnsdag så jag ska väl se till att fixa något litet till idag med :) Han drog iväg till skolan tidigt och jag sitter här och bara väntar på att jag ska få gå. Händer inget speciellt här hemma som gör att man vill vara kvar. Jag skulle så gärna vilja komma på vad jag verkligen vill med mitt liv. Att ha ett jobb som jag älskar och bara vill till hela dagarna. Med bra arbetskamrater, sjysst chef och bra arbetstider. Jag vill ha det jobbet nu!! Vill inte gå i skolan mera, eller jo på ett sätt vill jag ju det. Fast jag vill ha betalt för det, inte få lite bidrag och låna till resten. Men jag tror jag har bestämt mig. Det blir nog lärarprogrammet till hösten. Men jag måste få komma in och läsa Eng B. Dock är jag rädd att det är fullt på alla utbildningarna... Men det känns skönt att jag faktiskt kan tro att detta kan vara något för mig! Som jag vill, högsta önskan är ju stalljobb. Men det är så tungt, tror inte jag skulle orka det i långa loppet tyvärr.

Nej, nu ska jag ta mig i kragen och gå och platta luggen. Slänga ihop en matlåda av alla rester som finns och hoppas på att mitt illamående varje dag snart försvinner! Sen börjar äntligen min dag; skola, tatuering med Soffy, sjukhuset med Henrik, IKEA? :) och en fika i Linköping. Efter det är det kväll och jag hoppas på en massa mys! Ska ta lite bilder på lägenheten nu när den är i ordning som den ska :) Ska bara få mysmörkt först, den är som charmigast då ;)


UPDATE!

Hemma från en intensiv dag! Först skola, sen tattueringsshop ;) efter det till macken och köpa spolarvätska som räckte halva vägen till linköping.. hämta upp henrik, mot sjukhuset och vaccinera mot svininfluensan. Sen till Soffy på mat, sen körde vi henne till gokart hallen. Sen hem ställa asta i garaget, gå hem och nu sitter vi här och kollar på handboll.. hua, mycket som har hänt idag. Kan inte riktigt berätta allt här heller. Men det är mycket som går runt i huvdet just nu :( Imorgon är jag ledig så då ska jag fixa ett pricktest till henrik och anmäla mina nycklar till försäkringsbolaget eftersom dom fortfarande inte kommit fram :@

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0