100131

sista januari, seegt

Oh, vilken dag det var igår då.. :p Började med att gå och lägga sig halv två på natten.. sen upp vid sex igen.. sådär kul att gå upp fyra timmar efter man hade gått och lagt sig. Men upp och hoppa. -14 på mätaren på med mössa och underställ sen mot stallet. Va svinkallt att gå ut med hästarna. I slutet fick jag gå ut med en häst, in och värma mig vid elementet i ca 5 min, ut med en ny häst, in och värma osv.. hua.. -30 var det då. GAH! Så sjukt kallt. Tur att större delen av jobbet var inne i stallet dock. När dom senare skulle in var det lite "varmare" så då gick det bättre.

Hem och ducha, slänga i sig lite mat och göra iordning. De första kom vid halv fem, fem. Sen gick det bara vidare. Jag lyckades göra något som var varm smörgåstårta. Kanon gott. Dock hade ja tankarna på att dricka mer än äta, så jag missade lite på den, får göra en egen här någon dag :) Gick till trappan vid halv tio och stog i kö ca 40 min.. skapligt kallt! Väl inne vart det nästan föör varmt. Då är det tur att man är tjej, klänning och strumpyxor är helt OK.. vs killarnas byxor, t-shirt, overall m.m. Åh så varmt ;) Men det kanske är därför de dricker så mycket!
Hemgång vid tre och då hade jag så ont i fötterna, åh. Så ont, hade ont även imorse. Nu börjar det dock släppa. Måste allafall samanfatta kvällen så himla trevlig och lyckad. Tyvärr var Christina och jag lite oense men det är löst nu så det är skönt. Frida och jag rockade på dansgolvet, och löpte emallanåt amok efter Henrik och Gustav som försvann hela tiden. Hur ska man då kunna gå till baren när pengarna är på vift? haha. Kanon killar till kompisar allesammans allafall :) Mycket trevliga.

Idag mår man lite som man förtjänar ändå. Mitt motto med "ingen sprit efter tolv gör att du inte blir bakis dagen efter" höl sådär igår. Jag svepte öl och drinkar m.m. långt i till halv två. Sen vart det så nära att jag handlade mer men som tur va var caschen slut då ;) Så idag är huvudet fortfarande tungt.. Magen är sådär, har ätit två rostade mackor och två fiskpinnar. Snart ska vi gå bort och köpa pizza, och festa till Köping!

Och en sak ska ni ha klart för er. Henrik Andersson är den underbaraste, finaste, snällaste, finaste, gosigaste, ja, helt klart bästa pojkvänn man kan ha! Jag är så glad att jag har honom :´)

Nu ska jag göra uppgifter till skolan på tisdag. Imorgon ska jag börja på Engelskan som ska ta mig till lärarprogrammet i höst. Buu, mitt huvud!

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0