Den är där fortfarande..

För er som undrar så ligger den där jävla äckliga spyan kvar i trappen, och det luktar bara mer och mer för varje varm dag som går! Idag tröttnade jag och ringde FF vid tio, fortfarande har ingen kommit och fixat det. Det stinker!

Kräkning

Från Wikipedia

(Omdirigerad från Spy)
Hoppa till: navigering, sök

Kräkning är en magtömning där maginnehållet stöts ut genom munnen. Kräkreflexen utvecklades antagligen som ett försvar mot gifter i mat, men kräkningar kan framkallas av en rad olika orsaker. Dessa inkluderar olika sjukdomstillstånd som gastrit och hjärntumörer, men även biverkningar av olika läkemedelsgrupper som cellgifter och morfin. Känslan av att behöva kräkas kallas illamående. Illamående föregår oftast, men inte nödvändigtvis, en kräkning men illamående leder inte alltid till kräkningar. Antiemetika kan ibland behöva användas för att minska illamående och motverka kräkningar.


over and out
Maria

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Idag måste dom väl ändå har varit där och städat hoppas jag!! Det borde ju vara fler som ringer och klagar på lukten... hehe. Usch för kräks i trapphus!



Nu måste jag samtidigt berätta att jag inte alls va hypokondriker som jag trodde i måndags. Kom precis hem från tant läkare som sa att jag visst hade urinvägsinfektion... Så hypokondriker är jag tydligen inte... vara rejält korkad som väntar så länge på att ringa läkarn, haha.



Hoppas att dom städar upp i ditt hus snart och att dagarna går fort så du kan ringa syo snart och höra om utbildningen :) kram!

2010-07-14 @ 19:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0