dåligt med uppdatering här..

.. men nu kommer det en ;) Ibland kan man blogga om allt so mhänder varje dag och har hur mycket tid som hellst att sitta och skriva en massa strunt som ni läser, men ibland är även jag en upptagen människa!

Gårdagen blev kalas bra och väldigt trevlig. Började med uppgång vid sju för tvättstugan till halv elva. Gick under tiden ut och plockade blommor och björkris till min midsommarkrans :) Gjorde klart den och sen styrde Asta till Söderköpings Brunn för lite traditionellt midsommarfirande. Tyvärr bangade alla ut när väl dansen runt stången skulle börja, tom yngsta, Leiha som vi kom för att titta på ville inte vara med och dansa.. haha.



Efter det blev det lite glass på Smultronstället :) Sen körde jag upp Kalle till stallet medans Eric åkte ut och fodra hästarna. Sen hem till Svallingarna för att snabbt svira om och sedan åka ut till Jens där Malin, Felicia, John och lite Jens släkt väntade :) Mycket trevlig avslutning på dagen med Bazzokas (!) blåsrör, grillning och lite "festa, festa". Tack för det ni! Sedan blev det taxi hem till Svalling och somande gott på en madrass på golvet :)

Vaknade upp och for upp då golvet invaderades med myror! Ner och käka frulle och hängde lite med familjen, sen åkte vi ut och hämta Asta, jag lyckades backa ner i ett dike när jag på en snyggt och smidigt sätt skulle vända.. gick ju som det gick. Halva huset kom ner och skulle engagera sig men som tur var hade jag redan lyckats ta mig upp då! Haha.

Hemma blev det pannkakor, sova framför TV och en massa skitfilmer och nu har jag tvättat fönsterna, lagat mat och nu ska jag förbereda inför morgondagens solning på himpan! Sen blir det äntligen lite stall!! Jobb måndag, torsdag och fredag. Allsång på skansen på tisdag så tänkte åka ut till mamma då. Onsdag ska det stekas med Nathalie på dagen och sen kommer Eric, Lina och kasnke Kalle på kvällen så blir det lite grill och chill :) Lördag och Söndag kan få bli som dom vill :p

Ska slänga upp lite bilder på lägenheten också. Innan och efter ;)

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0