Falsterbo/Ola-Sebastian

Hooo! Vilken resa! Tackar väl först och främst grabbarna i min bil, Kalle och Fredrik. Blev lite ändrade planer när vi åkte ner. Skulle ju som sagt åkt på fredag morgon kl 03.00 men det blev torsdag kväll runt 20.00 istället. Ingen av oss orkade vänta och sova skulle de ju ändå inte bli något av så.. Vi åkte! Resan ner gick kanon, trotts fruktansvärt regn, sänkte väl farten med ca 50 km/timmen för att ens se 10 m framför mig.. hua! Men grabbarna höll ju humöret uppe i bilen genom att skratta och kalla mig gammal tant när jag satt där fram lutat över ratten i hopp om att se något.. :p Kom fram och fick glatt inse att vi skulle behöva bryta oss in på campingen om vi skulle få sova där. Vakterna hade verkligen stenkoll!! Fredrik och Kalle lyckades komma in vid första försöket med de flesta av alla sakerna, jag fick glatt hoppa över ett staket och krypa på marken för att komma in, men in kom vi!

Sov i ett kallt och regnigt förtält första natten där några förbi passerande tyckte dom skulle rycka mitt täcke mitt i natten med, gulligt. Vi gick upp innan alla andra sömntutor i husvagnen och gick och kollade på tävlingarna. Spöregnade hela dagen och jag lyckades efter ca två timmar tappa bort min läktarbiljett!! Hur bra är inte jag? Så vi fick stå dyngsura och glatt titta på tävlingarna från sidan, tyckte allt lite synd om Fredrik då. På kvällen åt vi mat med Fam Svalling, Eva, Bosse, mormor och morfar, Peter, Alice och så Kalle och Eric då, i solsken! Mysigt att vi fick vara med på ett hörn, Kina i Skanör blev det. Gott och mycket mat! Sen inhandlade vi frukost och filtar till natten. Hem, festa festa och träffa med mycket trevlig Ola Sebastian! Som hjälpte oss att somna så gott i sovsäcken i vårat mycket fint uppbyggda tält på campingen (som vi numera kommer in på legalt).

Lördagen blev fin med massa sol och jag har lyckas bränna sönder både näsan, pannan, hårbotten och värst av allt är min underläpp som är full av en massa äklicka och onda blåsor., stackars mig. Men oj vad jag ville ha fint väder! :D Freddan vaknade till liv runt tolv. Vi kollade lite tävlingar, jag badade i havet (JA, JAG VET!!) tog en dusch i dom vidriga duscharna och sedan gick vi och kollade ett varv till. På kvällen blev det ännu mera party, den som skulle bli så lugn :P Blev en tur till "tältet" med Fredrik, Robin, Pierre och deras gäng. Trevligt men lite för mycket folk så vi drog rätt snabbt. Fick ju se en skymt av Ola Sebastian där med ;)

Söndag var jag inte uppe först direkt, men det var mera för att jag visste att det inte fanns något att titta på förens två.. Shopping stod på listan idag, så förmiddagen gick till det. Vi hade tur som fick sista maten i restaurangerna. Sista klassen orkade vi inte kolla på utan ville bara hem.. Så missade de tre sista ryttarna och omhoppningen. Ut va det inte några köer alls, så grymt skönt då jag hört att de ska vara lååånga. Hemma runt elva tolv i Söderköping och halv ett i Norrpan. En helt sjukt underbart rolig resa som jag hoppas göra om nästa år. Dock ska jag se till att ha med en egen husvagn då, och ge alla biljetter till Fredrik från dag ett!

Ska se om jag orkar ladda upp några bilder, tog inte så många :P Långt inlägg blev det men har du kommit hit så!

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0