midsommarveckan i butik

Nu kommer vi till den största veckan under hela matvarukjedjans år, nämligen midsommarveckan. "Vid midsommar är det i Sverige vanligt att äta matjesill, gräddfil och gräslök, färskpotatis samt jordgubbar till efterrätt. Midsommar förknippas i hög grad med just färskpotatisen, som gärna serveras med dill." Så denna vecka ska vi sälja potatis, jordgubbar och allt där till så det står härliga till. KUL! :)

Stallet på em idag blev ingen hitt, jag som va så grymt sugen på att hoppa upp i sadeln! Regn och tom åska på det förstörde hela min planering. Skit väder.. Fick bli lätt longering i paddocken i regnet, hua. Så imorgon tänker jag rida, om det så är storm ute. :P

Nu ska jag kolla klart på Johan Falk filmen på fyran, fan vilken fegis jag är alltså, haha. Resten av veckan ser ut som följer;

Tisdag - jobb 6-15. Stallet, mkt travjobb
Onsdag - ledig. Stallet på morgonen. Sen till Linköping och Soffy.
Torsdag - jobb 9-19, tvättstugan på morgonen. Stallet på kvällen
Fredag - midsommarafton jobba 7-12. stallet och sen till Ida för midsommarfirande
Lördag - ledig. Pian på förmiddagen, markarbete/lätt hoppning. Ut till Frida på kvällen för lite grill och trevligheter
Söndag - ledig. Stallet på förmiddagen.

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0