on the road again..

Yes, älskar att någon av mina grannar går i lägenheten så det låter som om dom är på väg att ta sig in till mig, usch vad jag inte tycker om att bo själv när jag blir rädd! :p Fjant Maja!

Tillbaka på jobbet idag igen då, efter allt för lång tid! Kändes som jag inte hade koll på något alls och bara gick och yrade, haha. Men jag lyckades nog komma påt igen för smidigt gick det, även om 18 kg's banankartongerna är svin tunga att kasta upp tre ggr på en dag. Lina och jag har dessutom kommit överens om att hon är ansvarig för Gala äpplena och jag för bananerna de dagar vi jobbar ihop ;)

Efter jobbet vart det en sväng till stallet, är som lite trevligt att komma dit och pyssla lite i boxen (blocka bajs) mysa med hästen (ryckta och dona) och rulla runt på banan lite (dagen träning = galopp på TVÅ spår, inte tre/fyra). Det gick superbra att rida, hämta i hagen va en fröjd då Cesar va inne. Ne skämt å sido men hon brukar vara så lång bort med sin loverboy när man ska hämta henne, idag behövde jag bara gå halvvägs så jag sparade hela två min!! Tränade som sagt galoppen då hon gärna lägger in baken innanför spåret i högervarvet och i vänster tar hon inte riktigt för sig utan springer så fint och högt så hon nästa slår kunt på sig själv. Kändes bra som sagt. Imorgon blir det att träna lite på ökade traven, och skänelvikningarna, och eftersom jag börjar känna mig piggare hoppas jag på ett ordentligt pass på lördag, Det är jag sugen på!


Imorgon blir det jobb, stall och på kvällen ska vi till farmor och farfar som ska bjuda på grillat, och jag ska tydligen vara fyllechaffis åt pappa? Ha! Natt på er!

over and out
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0